Sekce: Podnikání

Fenomén světa módy Ralph Lauren

Datum: 20. 03. 2014 07.36 / Autor: Petra Zlámalová
Patří mezi 200 nejbohatších lidí na světě. Ještě před několika desítkami let však neměl ani vindru.

 
Narodil se roku 1939 v newyorském Bronxu do chudé rodiny židovských přistěhovalců z Běloruska. To samo o sobě není nejvýhodnější startovní pozice do života. A aby toho nebylo málo, jmenoval se Ralph Lifshitz. Slovíčko „shit“ se v jeho příjmení krásně vyjímalo, a všichni okolo se mu proto smáli. Myslíte, že si na své jméno stěžoval? Ne. A stěžoval si na to, že se narodil do špatných poměrů? Ne. Prostě to změnil. V šestnácti letech si nechal změnit příjmení na Lauren. Ralph Lauren. Za nedlouho poté změnil i celý svět módy.
 
 
„Když jste na tom hůř než jiní, je to největší dar. Motivace, motor. Z takových lidí se nakonec stávají miliardáři. Tak jako ve sportu často vítězí outsideři. Mají velký sen a sílu.“

Už během školních let se rád oblékal do obleků a vyráběl vlastní kravaty, které posléze prodával spolužákům. Studoval obchod, a byl i dva roky v armádě. Módní vzdělání nikdy nezískal. Ale zato měl přirozený smysl pro styl a také velmi dobře chápal důležitost marketingu. Byl jedním z prvních, kdo pochopili, že obal prodává - a proto je minimálně stejně tak důležitý jako zboží samotné. Ve svých osmadvaceti letech si půjčil peníze a otevřel svůj první obchod. Kromě kravat navrhoval i košile a nakonec i kompletní pánské a dámské kolekce, které jsou dnes známé po celém světě.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/HK_%E5%B0%96%E6%B2%99%E5%92%80_TST_%E6%B5%B7%E6%B8%AF%E5%9F%8E_Harbour_City_Ralph_Lauren_clothing_shop_15-Mar-2013.JPG
Foto: commons.wikimedia.org

Prodavač snů

Pro prezentaci svého zboží si vybral symbol sportu, který je neodmyslitelně spojen s luxusem a nejvyšší vrstvou společnosti – póla. Nikoli vodního, ale toho klasického, na koních – hry britských gentlemanů. Tento sport evokoval elitní kluby a životní styl společenské smetánky.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/30th_St._Moritz_Polo_World_Cup_on_Snow_-_20140202_-_Cartier_vs_Ralph_Lauren_5.jpg

Nechci být v módě - chci být módou.

Každý, kdo si koupil tričko nebo košili se symbolem koníčka na prsou, se mohl cítit, jako kdyby byl součástí elitního klub, kam jsou vpuštěni jen skutečné VIP. Ralph Lauren neprodával módu, on prodával styl a navrhoval sny. Tento přístup se mu vyplatil – po celém světě otevřel přes deset tisíc obchodů a stal se jednou z nejúspěšnějších osobností módního průmyslu.

Sláva Laurenovi!

V 70. letech se Ralph Lauren podílel na kostýmech pro film Velký Gastby. Později se stal dodavatelem oblečení pro tenisový Wimbledon či US Open (do historie US Open se mu podařilo zapsat se jako designér, který po 129 letech přiměl funkcionáře i sběrače míčků změnit zažité uniformy). Stal se také návrhářem kolekcí pro americký olympijský tým.

http://pagetopremiere.com/wp-content/uploads/2013/07/gatsby4.jpg

Příběh velké módní značky se dostal i do známého televizního seriálu Přátelé, kde si v několika dílech Ralph Lauren zahrál sám sebe. V poslední době se do povědomí dostává i další odnož značky Ralph Lauren –  Pink Pony, která posílá 25 procent z prodeje výrobků na boj proti rakovině prsu.

Fanoušek krásných aut

Ralpha Laurena dnes každý zná jako módního návrháře. Mnozí z nás máme v šatníku alespoň jeden kousek oblečení se symbolem legendárního koníčka a hráče póla. Málokdo ale ví, že Ralph Lauren je také vášnivým sběratelem automobilů a se svými plechovými miláčky pravidelně objíždí výstavy po celém světě – o jeho sbírce se mluví jako o jedné z nepozoruhodnějších.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/1938_Alfa_Romeo_8C_2900_Mille_Miglia_34_3.jpg
Alfa Romeo 8C 2900 Mille Miglia ze sbírky Ralpha Laurena

Svými auty se Ralph nechává inspirovat i při navrhování nových kolekcí a parfémů. Mezi exkluzivní kousky z jeho sbírky patří například Bugatti 57 S Atlantic, Ferrari Rosa nebo McLaren F1. Na svém internetovém portálu Ralph Lauren Car Collection má prezentaci svých sedmnácti nejlepších kousků, přičemž každého fanouška potěší například možnost si u jednotlivých aut přehrát zvuk motoru.
Další články
Rozhovory

Andrea Lauren a její fantastický příběh, jak se z Česka dostat do epicentra bankovnictví v Londýně

Článek
Podnikání

Papež módy Bernald Arnault

Článek
Podnikání

Je Česko rájem sportovní módy?

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.