Sekce: Lifestyle

Relaxace je polovinou úspěchu

Udělejte si čas sami na sebe
Datum: 03.06.2016 14:00 / Autor: Zuzana Černá
Během pracovního nasazení je občas těžké najít si volnou chvíli. Časem se však zákonitě dostaví přepracovanost, potíže se spánkem, bolesti svalů a kloubů, zhoršení nálady i koncentrace. To vše pak může vést ke snížení pracovního výkonu, v nejtěžších případech pak k takzvanému ,,burn-out syndromu”. Úspěšní lidé to moc dobře vědí. Co dělají, aby se tomuto riziku vyvarovali? Odpověď je jednoduchá: relaxují.

Relaxace je přirozeným protipólem stresu.  Co vám nejlépe pomůže uvolnit se po náročném pracovním dni? 

Čas s blízkými

Úspěšní lidé vědí, že je čeká pořádně nabitý týden a budou zřejmě zaneprázdněni. Snaží se proto odhodit povinnosti i starosti alespoň o víkendu a naplno se věnují své rodině i blízkým. Zkuste si aspoň jeden den udělat podle svého – prostě zapomeňte na povinnosti a rozptylte své myšlenky. Co takhle zkusit kino, bowling, nebo vyrazit s rodinou, partnerem či přáteli do přírody?

Sport

Pravidelný pohyb vám pomůže vyplavit z těla toxiny a vyprázdnit si hlavu po náročném dni. Ve světě úspěšných se osvědčil golf, tenis nebo například běhání. Pokud jste začátečníci, zaregistrujte se do sportrovního klubu. Pomohou vám zde s výběrem správného vybavení a mezi členy můžete najít i pracovní kontakty a budoucí obchodní partnery.  

Jídlo

Dodržovat stravovací režim je důležité v práci, ale i po ní. V dnešní době často jíme ve spěchu a nezdravě. Vyhraďte si dostatečně dlouhou obědovou pauzu a čas od času si zpříjemněte večer a nechte rozmazlovat sebe i své chuťové buňky v restauraci.

Četba

Většina úspěšných čte každý večer. Čtení knih rozvíjí fantazii nejenom u dětí a navíc pomáhá regenerovat mozkové buňky. Uvolnit se vám může pomoct i příjemná hudba.

Spánek

Pravidelný spánkový režim stabilizuje výkon a zlepšuje subjektivní vnímání únavy. Dostatečně dlouhý spánek v noci je nejvhodnějším prostředkem na předcházení nepřiměřené únavě. Snižování napětí svalů má i antistresový účinek zpětným působením na centrální nervový systém. 

Připravujte si týdenní plán. A dodržujte ho.

Úspěch není náhoda. K jeho dosažení vám pomůže plánování cílů a deadlinů na následující týden. Nedocenitelným pomocníkem je diář, ať už klasický papírový, nebo ten v elektronické podobě. Na konci pracovního dne si pak najděte chvíli odpovědět na e-maily a splnit závazky, jinak vám za chvíli nedodělané úkoly přerostou přes hlavu. 

Relaxujte i během pracovní doby

Přestávky v práci snižují únavu, zabraňují pocitu monotónnosti a stabilizují výkon. Přestávka musí být zařazena dříve, než začne klesat pracovní výkon. Dlouhé přestávky jsou ale nevýhodné – regenerující účinek přestávky je zejména v prvních pěti minutách. Vhodné je taky zvolit protahovací cviky a po dlouhém koukání do monitoru uvolnit oči. 

Odjeďte na dovolenou

Úspěšní lidé vědí, že jejich kolegové a zaměstnanci to na čas zvládnou i bez nich. Zvolit můžete pobyt u moře, na horách, nebo se nechte rozmazlovat v lázních. Ideální délka dovolené je podle odborníků tři týdny nepřerušovaného volna. ,,První tři dny trvá adaptace na nečinnost. Jinými slovy – je těžké si zvyknout, že nic neděláme. Podobně je to i na konci dovolené, kdy se do vědomí vkrádají obavy z opětovného pracovního stresu,.” říká psycholog Jaroslav Skalička. Před odjezdem nezapomeňte dokončit rozdělané úkoly, nebo je alespoň svěřte kolegům. Služební telefon na dovolenou nepatří.


Lákají vás místo dovolené u moře zasněžené horské svahy? Tady se můžete podívat na nejlepší střediska, která nabízejí lyžování i v létě.

Další články

Odhalte tajemství úspěchu olympijských legend

Je vůbec nějaký rozdíl mezi úspěšným podnikatelem a olympionikem?
Článek

Přístup k úspěchu: Hrdina vs Šedá eminence

Článek

Tomáš Satoranský: NBA je splněný sen a hlavně výzva

Příběh cesty do nejlepší ligy světa
Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.