Sekce: Lifestyle

Módní strategie: Mějte styl při každé pracovní příležitosti

Datum: 10. 05. 2015 12.00
Určitě jste mužem, který má kvanta pracovních zkušeností, rád se při schůzkách a jednáních s lidmi cítí dobře a ráno přemýšlí, jak se do práce vhodně obléct. Jak jistě víte, různé situace si žádají různá řešení, a nejinak je tomu i v práci. Je mnoho možností, jak i oblečením vyjádříte své postavení, ambice a mnohdy také náladu. A své o tom ví hlavně manažeři nebo šéfové velkých podniků, kteří vám doporučí, jak se obléct při každé pracovní příležitosti, abyste si byli jisti nejenom tím, co máte v hlavě.
Pixmac000080186227

Vyjádřete oblečením a doplňky své postavení v kanceláři

Ředitelé podniků dnes doporučují nosit především vzorované šály a košile (například s proužky). Hodně podle nich dělají také šperky a manžetové knoflíčky. Tyto doplňky jsou totiž něčím, čím se od ostatních můžete hravě odlišit. Ale pozor - jen pokud umíte citlivě kombinovat. Brett Fahlgren, ředitel speciálních eventů pro značku Prada říká, že mít skvělý styl je něco, čeho si lidé všimnou postupem času, ale když máte špatný vkus, všimnou si toho ihned. Proto buďte opatrní. Například když si chcete vzít proužkovanou košili i proužkovanou kravatu, není to problém, ale zvolte třeba širší proužky pro kravatu a jemnější pro košili. Ideálně volte nenápadné barvy (modrá, šedá).

Pokud pracujete v kanceláři plné konzervativních lidí, raději se držte úzkých proužků na košili a jednobarevné kravaty - široké pruhy jsou více neformální a mohly by vaše podřízené vyvést z míry. Stačí tedy hezký šperk. Ale pozor - i když jste si za poslední měsíc vydělali na pěknou dvoutýdenní dovolenou v Karibiku, neznamená to, že se musíte ohánět obří diamantovou náušnicí v uchu - šperky a manžetové knoflíčky volte vždy decentní. Stačí i stylové hodinky nebo hezky řešená spona od pásku.

Co je nejdůležitějším doplňkem, když přijímáte nové zaměstnance?

Ti neúspěšnější podnikatelé mají jasno - vsází hlavně na skvěle vyleštěné boty, elegantní hodinky a kupodivu si také všímají, jestli máte sladěné boty s páskem. Všímáte si při nabírání nových zaměstnanců ještě něčeho jiného?

Je dost možné, že ano, ale obutí člověka o lecčems napoví. Obuv je podstatná část jakéhokoliv outfitu a pánové, ruku na srdce - zaujala by vás spíš pěkně upravená žena ve sportovních teniskách nebo ta v hezkých čistých lodičkách na podpatku? Jak odpovíte, samozřejmě závisí na spoustě dalších faktorů, ale na boty se lidé zaměřují (stejně jako na ruce) nejčastěji. A u potenciálních zaměstnanců to platí dvojnásob. Noste tedy jen obuv z kvalitních materiálů (nejlépe z kůže) a hlavně mějte boty vždy čisté!

Jak uděláte dojem na večeři s klientem?

Mike Fasulo, šéf marketingu ve společnosti Sony Electronics se diví, že lidé někdy až moc přemýšlí, jestli nejsou nějak stylově, příliš odlišně, nebo jinak nevhodně oblečení. Přitom móda není tabu - váš klient rozhodně ocení člověka, který se chce na večerní schůzce cítit příjemně a neschovává se za naškrobenou bílou košili a za kalhotami s pečlivě nažehlenými puky.

Když jdete na obchodní večeři a chcete na klienta udělat dojem, uvědomte si, že nebudete sedět v kanceláři ani v kavárně za denního světla - budete před ním jíst a možná si dáte i sklenku dobrého vína (pokud se chystáte pít alkohol, stačí jedna sklenka a pečlivě vybírejte značku!). Není proto nutné se sešněrovat kravatou, anebo přijít v černém (i když elegantním) kabátě. Pokud možno, na takové večeři se černé vyvarujte.

Košili volte klidně i bez kravaty - nezapomeňte, že kulaté tváře vypadají lépe s užšími, špičatými límci a úzký obličej naopak s límcem širokým. Co se týká bot, vezměte si například oxfordky (kožené mokasíny se šněrováním), působí uvolněnějším dojmem.

A co když pracujete ve velmi kreativním prostředí?

Velká část podnikatelů se shodla, že v tomto případě je skvělá kombinace kalhoty - košile – svetr. Až druhou možností je oblek a košile s kravatou a úplně poslední vhodnou možností jsou džíny, tričko a bunda.

Ať už je vaše postavení jakékoliv, váš obrázek by měl být odrazem i vašich (kreativních) postojů, obzvlášť když pracujete v uměleckém prostředí, nebo v například v médiích. Nebojte se proto trošku popustit uzdu vaší fantazie a zvolte si třeba svetr s nějakým zajímavým vzorem (i s geometrickými vzory), nebo košili, která má například límec a spodní část rukávů z jiného materiálu. Zkrátka něco zajímavého. Proč ne - v tomto případě je upjatost nežádoucí.

Vybudujte si důvěru pomocí oblečení

No dobrá, tak jednoduché to ve světě podnikání není. Důvěru klientů si musíte zasloužit a nejde o krátkodobý proces. Ale přesto můžete působit aspoň seriózně, a to už je mnohem lepší start k podpisu smlouvy.

Generální ředitelé se ve většině shodli, že nejlepší investicí je oblek na míru a dále na ně pozitivně působí také samotná kombinace košile a kravaty. Těmito dvěma způsoby nikdy nic nezkazíte.

Pamatujte ale na dost důležitou věc - nikdy si neoblékejte pomačkané oblečení. To je jedno z nejhorších faux-pas, kterých se můžete dopustit, a to i v běžném životě. Nainstalujte si do auta nebo do kanceláře ramínko a raději si chystejte oblečení na druhý den!

  • Móda
  • Styl
  • Oblečení
  • Kariéra
  • Práce
  • Byznys
  • Podnikání
  • Schůzka
  • Večeře
Další články
Lifestyle

Módní inspirace: Britský model a idol gentlemanů David Gandy

Článek
Lifestyle

TOM TAILOR stále více válcuje evropský módní průmysl

Aneb nová strategie se firmě opravdu vyplatila
Článek
Lifestyle

Jak se správně obléct na pracovní pohovor

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.