Jak vytvořit milionový byznys prodejem drobností? Hollar prodává věci za dolar… a funguje to

Sekce: Byznys Datum: 11.01.2017 Autor: Zdravko Krstanov
Skupina profesionálů objevila skrytý potenciál prodeje low-cost zboží. Vzali koncept “Vše za 39” a oblékli jej do internetového kabátu. Vytvořili vlastní aplikaci a o investorské peníze nemají nouzi.

Zdroj: Hollar
Již dlouhou dobu sledujeme upadat kamenné obchody. Někteří prodejci svou činnost přesunuli zcela na internet, jiní se snaží propojit online s offline prostředím, což se zatím jeví jako nejlepší cesta (Alza, Zoot a další). Prodejci levného zboží jsou jedni z mála, kteří si cestu do e-commerce světa zatím zcela nevyšlapali.

Průkopníkem v této oblasti je Hollar. Jde o online verzi populární dolarového konceptu, pod nímž v USA operuje například Dollar Tree nebo Dollar General. U nás na podobném principu funguje například síť obchodů Vše za 39.

Hollar zhruba před rokem založili Brian Lee a David Yeom. Zajímavé je, že oba dva jsou spojeni s firmou The Honest Company, za níž stojí Jessica Alba. Yeom zastával pozici šéfa marketingu a Lee ve firmě stále působí na pozici CEO. Co dva zkušené profesionály dovedlo k prodeji levného zboží, mezi kterým naleznete například hračky nebo drobné doplňky do domácnosti?

Jedinečná příležitost. Jakmile totiž zákazník vstoupí do takto levného obchodu, většinou si zcela naplní košík. Přesně takto si Yeom argumentoval založení Hollaru: “Když jsme začínali, tak se nám smáli. Nikdo nechápal, že zákazník nekončí nákupem jedné věci v hodnotě dolaru.” 

Zákazník Hollaru má v košíku průměrně deset položek. To je číslo, o kterém celé zástupy e-shopů sní. Hollar navíc důmyslně požaduje objednávku v minimální hodnotě deseti dolarů a přeprava zdarma se týká objednávek nad 25 dolarů.

Tato taktika vedla k tomu, že již po pěti měsících provozu Hollar přesáhl 1 milion dolarů v prodejích a každý měsíc roste dvouciferným tempem. Na to investoři slyší. Do obchodu s low-cost zbožím právě skrze Series B napumpovali 30 milionů dolarů. První kolo (včetně seed fáze) přineslo firmě 17,5 milionu, čímž jsme téměř na miliardě korun celkem.

To je více než slušný start a možná inspirace pro některé z vás.

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Zakladatel populárního 9gag.com Ray Chan radí, jak vytvořit milionový byznys

Sekce: Podnikání Datum: 13.11.2015 15:00
Ray Chan, jeden ze zakladatelů a klíčová osobnost původně čínského webu 9gag.com, není úplně typickým podnikatelem, který by se řídil nějakými zákonitostmi. Má trošku odlišné názory na to, jakým…

Bakala opouští černouhelný byznys, prodává Green Gas

Sekce: Byznys Datum: 19.09.2014 11:29
Podnikatel Zdeněk Bakala chce prodat nizozemskou firmu Green Gas International, jež těží a zpracovává důlní a skládkový plyn. Prodej této firmy souvisí s jeho odchodem ze skupiny BXR respektive…

Drobnosti, bez nichž se auto neobejde

Sekce: Byznys Datum: 17.12.2013 14:15
Sedací systémy, systémy uzamykání dveří, motorky pro klimatizaci či ABS – to jsou součásti, bez nichž se automobil dnes již těžko obejde. Jejich výrobcem je firma Brose, sídlící dílem v Kopřivnici a…
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čeká nás konec globální ekonomiky? Čeho se obávají elity z Davosu?

Sekce: Byznys Datum: 23.01.2017 18:00
Setkání Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu na sebe vždy upoutají ohromnou pozornost médií, ekonomů, světové veřejnost, rozličná protestní hnutí vystupující proti globalizaci nevyjímaje.

4 jednoduché triky, jak se z toho nezbláznit (zůstat v práci pozitivní)

Sekce: Rady a tipy Datum: 22.01.2017 19:30
I když vás vaše práce baví, krizovým situacím se pravděpodobně nevyhnete. Díky těmto tipům budete takové chvíle zvládat lépe.

Ztratil milion dolarů během 24 hodin. Vzpamatoval se a založil miliardový a zdravý byznys

Sekce: Osobnosti Datum: 21.01.2017 20:00
Daniel Lubetzky je důkazem, že odhodlání je klíčovým předpokladem podnikání.