Jak se tvoří kult? Jednoduše. Jako v Applu

Sekce: Byznys Datum: 19.12.2016 Autor: Zdravko Krstanov
Proč se nám jablečná značka natolik dostává pod kůži?

“Je to ten ten nejlepší iPhone, který jsme kdy vytvořili”, pronesl pyšně CEO společnosti Tim Cook při akci Keynote, zatímco za ním se na plátně promítaly obrysy očekávaného zařízení. Čekal někdo něco jiného? Čekal snad někdo, že iPhone 7 bude horší než jeho šestý kolega? Přesto se výrok setkal s mohutným potleskem.

Tento krátký okamžik dobře ilustruje celou marketingovou strategii společnosti – jednoduchost a přímočarost. Apple nechává ve většině případů mluvit zařízení samo za sebe. V reklamě vidíte mladé lidi, kteří pořizují brilantní fotografie, popřípadě si užívají nějakou aplikaci, která je dostupná pouze na iOS. V jiném případě lidé v reklamě poslouchají hudbu. Hudbu, kterou si dnes přehrajete téměř na každém elektronickém zařízení. Přesto máte z reklamy dojem, že Apple Hudba bude lepší, osobitější, kvalitnější.

Jak prezentovat ve stylu Steva Jobse?

S reklamními spoty souvisí též další aspekt, ve kterém firma vyniká. Skvěle totiž apeluje na naše emoce. Šťastné dětské tváře, svírající v malých rukou krásný barevný tablet, zkrátka evokují momenty štěstí. Štěstí, které by děti s jinými tablety nezažily.

Applu se také velice dobře daří pracovat s jedním specifickým marketingovým kanálem, a tím je product placement. Ve filmech (zejména z americké produkce) pracují postavy na Macu, poslouchají hudbu z iPodu a telefonáty vyřizují pomocí iPhonu. A co je hlavní - celé to působí velice přirozeně.

Stejně tak lze s jistotou konstatovat, že iPhone používá většina celebrit, které sledujete na Instagramu nebo Snapchatu.

Třešničkou na dortu je v rámci jednoduchosti uživatelská přívětivost veškerých zařízení, které firma vyrobí. Ty mnohdy zdaleka nejsou tím nejlepším, co současné technologie, potažmo konkurenční firmy nabízí. Svým designem, funkčností a jakousi magickou aurou představují ale pro velkou část zákazníků jasnou volbu.

Přičtěme ještě k dobru skvělý a minimalistický “unboxing” nových zařízení a máme na světě stroj na prodeje. Stroj, kterým Apple již několik desetiletí je. Přestože skutečně revoluční zařízení představoval naposledy Steve Jobs v roce 2007, nadšení se nezměnilo. A dlouho nezmění. 

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Nejdražší hodinky od Applu budou stát až deset tisíc dolarů

Sekce: Lifestyle Datum: 27.02.2015 12:00
Apple je přední technologickou firmou, která umí velice dobře odhadnout, co zákazníci chtějí, aniž by o tom dosud věděli. Z toho důvodu vytvořila a ovládla trh s chytrými telefony a tablety. Fanoušci…

Veďte firmu jako Steve Jobs!

Sekce: Podnikání Datum: 16.05.2015 12:00
Steve Jobs byl jedním z největších velikánů technologického byznysu. Pokud byste měli možnost se s ním potkat, kterých pět rad by Vám dal do podnikání?

Jak vytvořit skvělou prezentaci? Dělejte to jako Steve Jobs

Sekce: Rady a tipy Datum: 30.12.2016 21:00
Ať už prezentujte v plné univerzitní aule, nebo před investory, v obou dvou případech je nutné posluchače zaujmout. Představit myšlenky nebo produkt tak, aby vše bylo srozumitelné a zároveň zábavné,…
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Ztratil milion dolarů během 24 hodin. Vzpamatoval se a založil miliardový a zdravý byznys

Sekce: Osobnosti Datum: 21.01.2017 20:00
Daniel Lubetzky je důkazem, že odhodlání je klíčovým předpokladem podnikání.

Jedna věc, na kterou miliardáři nedají dopustit

Sekce: Rady a tipy Datum: 20.01.2017 20:00
Aneb proč internet nestačí?

Bitcoin aneb digitální měnu milovat, nebo nenávidět?

Sekce: Investování Datum: 19.01.2017 13:00
Svět investování si během posledních let prošel malou technickou revolucí. Ta nabídla nejenom nové způsoby, jak efektivněji spravovat své peníze, ale stála rovněž za zrodem dosud netušených…