Jak úspěšně podnikat na internetu? Přečtěte si rady nejen od Jakuba Havrlanta

Učte se od těch nejlepších

Sekce: Aktuality v podnikání Datum: 01.12.2016 Autor: Zdravko Krstanov
V Pražském Grandior Hotelu se již tradičně konala akce mapující podnikání na internetu. Jak mezi řečníky, tak mezi posluchači jste mohli nalézt esa českého internetového byznysu. Byli jsme při tom a níže přinášíme výběr zajímavých myšlenek, jež na konferenci zazněly.

“Největším nepřítelem technologií je člověk” – Jakub Havrlant

Mozek miliardové investiční skupiny Rockaway Capital se mimo jiné rozpovídal o tom, jakou roli hraje v podnikání sledování aktuálních trendů. "Nevrátíme se do offline procesů, stejně jako se nevrátíme do komunikace na papíru." Vize Rockaway je pak dávat finanční a lidské zdroje právě do tohoto (tedy online) segmentu. "Jedete po dlouhé silnici v Ohiu a vidíte, jak pole obdělávají kombajny. Jakmile se zadíváte pozorně, zjistíte, že v nich nikdo nesedí." Ať už jste v zemědělství, nebo e-shopovém byznysu, určitě se tedy neustále vzdělávejte a sledujte trendy. V opačném případě se může stát, že vaše místo zaujme mladá, energická a moderní společnost.

"Mezi e-shopem a zákazníkem má být vztah" – Ladislav Trpák

Zakladatel nadčasového módního e-shopu Zoot vysvětlil, proč je při prodeji důležitá přidaná lidská hodnota. Odpovědí je budoucnost a ta leží v propojení offline a online prostředí."Když jsme začínali s prodejem oblečení, lidé v našem blízkém okolí si stěžovali, že si je nemohou vyzkoušet." Zoot tak začal budovat výdejní místa, v nichž si zákazník může objednané zboží vyzkoušet a co je hlavní – může je bezplatně odmítnout. 

Trpák s tímto konceptem předběhl dobu, což se projevilo i na hospodářských výsledcích (přes sto milionů v červených číslech za loňský rok). Nakonec má však velkou šanci vyjít z této akce vítězně, neboť momentálně všichni velcí hráči na poli e-shopů uvažují, jak se z online křesla dostat "zpět mezi lidi". Mimo vyzkoušení a možnost vrácení si pak zákazníci v tomto směru pochvalují i přátelské prostředí, čímž se mezi prodejcem a kupujícím vytváří vztah, jako tomu bylo dřív." 80 % našich stálých zákazníků poznají ve výdejně podle obličeje," uvedl podnikatel.

"Zákazník vám nemá prokazovat věrnost. Vy se musíte postarat o to, aby byl věrný" – Radek Hrachovec

Jeden z největší expertů na poli věrnostních strategií v regionu střední Evropy promluvil o tom, proč většina prodejců tvoří své věrnostní programy zcela zbytečně. Důvodů je hned několik, nicméně jeden vyčnívá – tím je druh odměny. "Nejlepším příkladem je nejmenovaná síť benzinových stanic, která zákazníkům za nasbírané body nabízí úplně vše… od dětských potřeb až po zapalovače." Odměny prý musí vždy směřovat do jádra byznysu, jinak postrádají na smyslu a jsou pouze neefektivním nákladem. "Jednoduše a trefně zvolená odměna pro vaše zákazníky vám vždy přinese peníze," vysvětlil Hrachovec na závěr.

Foto credit: TUESDAY business network

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Jan Laštůvka: „V byznysu jde vždycky o peníze, pro nás ale nejsou hlavní motivací“

Sekce: Byznys Datum: 06.05.2016 11:00
Když něco potřebuješ a nemůžeš to sehnat, začni to dodávat sám – možná jsi objevil díru na trhu. Přesně podle tohoto hesla rozjela trojice ve složení Jan Laštůvka, Tomáš Turoň a Luboš Malík projekt s…

Křetínský posílil na internetu, bude prodávat parfémy

Sekce: Byznys Datum: 01.12.2014 16:55
E-commerce Holding, který spoluvlastní miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a internetový podnikatel Jakub Havrlant, posílil svou pozici v oblasti internetového prodeje, když vstoupil do…

Chcete úspěšně podnikat? Musíte myslet jako šampioni, říká zakladatel Uberu Travis Kalanick

Sekce: Rady a tipy Datum: 06.01.2017 21:00
Král disrupce a modla startupového světa Travis Kalanick má k začátkům podnikání rozhodně co říct.
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Andrea Lauren a její fantastický příběh, jak se z Česka dostat do epicentra bankovnictví v Londýně

Sekce: Byznys Datum: 24.02.2017 20:00
Po vzoru své maminky se vydala do světa bankovnictví. Velkou část kariéry strávila v bankovním epicentru Londýna, pracovala pro giganty jako JPMorgan nebo HSBC. Po dlouhých letech v zahraničí se…

Do postele bez notebooku aneb 5 tipů, jak efektivně zvýšit kvalitu svého spánku

Sekce: Byznys Datum: 23.02.2017 21:00
Většina zdatných podnikatelů potvrdí, že bez odpočinku se dlouhodobě fungovat nedá. Jak si tedy dopřát kvalitní a zdravý spánek?

Pravidla vyjednávání – nikdy nedělejte kompromisy

Sekce: Rady a tipy Datum: 23.02.2017 20:00
Jak často se dostáváte do situací, kde se střetávají vaše zájmy s okolními? A jak často volíte útok či únik? Následující článek by vám měl pomoci přenést vyjednavačské techniky jak do běžného života,…